Arheološki muzej u Splitu nastavlja svoj kontinuirani rad i sustavnu posvećenost izgradnji novih generacija čuvara baštine, među ostalim i kroz kontinuirane edukacije učitelja i nastavnika. Nakon mnogobrojnih zajedničkih projekata i ove godine nastavljamo suradnju s Katehetskim uredom hrvatske biskupske konferencije, ovaj put u sklopu Međužupanijske Katehetske ljetne škole za vjeroučitelje osnovnih škola, koja se održava od 29. do 30. kolovoza 2024. godine. Tijekom dvodnevnih radionica u Arheološkom muzeju, gotovo 250 vjeroučitelja imalo je priliku obogatiti svoja znanja i iskustva. Ovaj događaj, organiziran u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje, predstavlja važan korak u nastavku našeg edukativnog angažmana, čime potvrđujemo svoju posvećenost promicanju kulturne baštine kroz sustav obrazovanja.
Važnost sudjelovanja Arheološkog muzeja u Splitu
Sudjelovanje Arheološkog muzeja u Splitu u Katehetskoj ljetnoj školi izuzetno je značajno jer omogućuje vjeroučiteljima stjecanje novih znanja i vještina kroz praktične, istraživačke radionice. Ove aktivnosti naglašavaju važnost muzeja kao mjesta gdje povijest oživljava i postaje sredstvo edukacije. Kroz sudjelovanje u ovakvim programima, muzej ne samo da obogaćuje obrazovni sustav, već i doprinosi jačanju svijesti o kulturnoj baštini među odgojno-obrazovnim djelatnicima koji dalje znanje i privrženost ovim temama dijele sa svojim učenicima.
Programi i aktivnosti organizirani od strane Arheološkog muzeja u Splitu
Unutar programa Katehetske ljetne škole, Arheološki muzej u Splitu organizira niz istraživačkih radionica pod nazivom „Iz kamena povijest, iz povijesti svijest“. Ove radionice, osmišljene na temelju bogate arheološke baštine Salone, vode sudionike kroz putovanje u povijest kršćanstva na ovim prostorima. Radionice će se odvijati u lapidariju Arheološkog muzeja u Splitu, a sudionici će kroz praktične zadatke razvijati sposobnosti suradnje, orijentacije u prostoru te primjene stečenih znanja. Radionice vode stručnjaci iz Arheološkog muzeja u Splitu: muzejska savjetnica Priručne zbirke i lokaliteta Salona Ema Višić-Ljubić, kustos Epigrafičke zbirke Nino Švonja te kustos na Pedagoškom odjelu Luka Donadini. Njihovo stručno vodstvo osigurat će najvišu razinu diseminacije znanja te interakcije s muzejskim zbirkama ali i mogućnost da sudionici na temelju vlastitog iskustva prouče jedan od modela učenja u muzeju.
Ciljevi i važnost Katehetske ljetne škole
Katehetska ljetna škola ima za cilj izgradnju svijesti o korijenima kršćanstva na hrvatskim prostorima, stvaranje modela za korelaciju vjeronauka i umjetnosti te razumijevanje uloge Crkve u kontekstu povijesnih događanja. Ovaj program, koji okuplja vjeroučitelje iz cijele Hrvatske, pruža jedinstvenu priliku za povezivanje teorijskog znanja s praktičnim iskustvima učenja unutar muzeja.
Povijest suradnje i posvećenost obrazovanju
Uz dugogodišnju suradnju s Agencijom za odgoj i obrazovanje, kroz niz edukativnih programa poput „Ususret Sudamji“, muzej kontinuirano doprinosi obrazovanju i usavršavanju prosvjetnih djelatnika. Ova međuinstitucionalna suradnja ključna je za uspjeh mnogobrojnih zanimljivih edukativnih programa, te nam omogućava da svoje resurse i stručnost stavimo u službu obrazovanja.
Obrazovanje kao misija
Sudjelovanje Arheološkog muzeja u Splitu u sklopu programa Katehetske ljetne škole još je jedan dokaz naše predanosti obrazovanju i promicanju kulturne baštine. Kroz organizaciju i provedbu edukativnih radionica, muzej nastavlja ispunjavati svoju misiju kao neizostavan partner u obrazovnom procesu. Naša posvećenost obrazovnim programima i suradnji s odgojno-obrazovnim institucijama omogućuje vjeroučiteljima da iz prve ruke dožive bogatu povijest i kulturnu baštinu, te obogaćena znanja i iskustva prenesu svojim učenicima.
Ovaj angažman također reflektira našu predanost pružanju visokokvalitetnog obrazovanja i istraživanja u muzeju, što je od esencijalne važnosti za očuvanje i interpretaciju našeg kulturnog naslijeđa. Nastojanja Arheološkog muzeja u Splitu nastavljaju se razvijati u smjeru osnaživanja suradnje s odgojno-obrazovnim sektorom i kreiranju novih prilika da kroz inovativne edukativne pristupe doprinosimo obrazovanju i razumijevanju kulturnih i povijesnih vrijednosti.